Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Θ. Δρίτσας: Θα ενισχυθεί ο ρόλος του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.


Η… ώρα ΣΥΡΙΖΑ, η «αντιπαράθεση» ανάμεσα στον απερχόμενο και στους νέους επικεφαλείς του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, συγκίνηση, ενθουσιασμός και μεγάλο ενδιαφέρον για τις θέσεις της νέας κυβέρνησης ήταν τα βασικά στοιχεία της τελετής παράδοσης παραλαβής στο αίθριο του πέμπτου ορόφου του κτηρίου της Ακτής Βασιλειάδη.

Ωστόσο, τόσο ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός, που θα έχει αρμοδιότητα στη Ναυτιλία, Θοδωρής Δρίτσας δεν…. απογοήτευσαν δίνοντας ξεκάθαρο στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της Ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Σταθάκης απαντώντας, εμμέσως, και στον κ. Βαρβιτσιώτη, που ζήτησε να μην καταργηθεί το υπουργείο, υπογράμμισε ότι:

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα παραμείνει ως έχει και η ένταξη του στο υπερ-υπουργείο γίνεται για να ενισχυθεί ο ρόλος του στην Εθνική Οικονομία.
«Ήρθαμε για να λύσουμε προβλήματα και όχι να δημιουργήσουμε νέα», υπογράμμισε ο νέος υπουργός, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι για όλο το προσωπικό, ένστολο και πολιτικό, θα υπάρχει αξιοκρατική αντιμετώπιση.

Η διαβεβαίωση του κ. Σταθάκη έγινε δεκτή με χειροκροτήματα απ’ όλους τους παριστάμενους, όπως και αργότερα η αναφορά του κ. Δρίτσα για ενίσχυση του ρόλου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Ο Θοδωρής Δρίτσας, που ήταν κοινοβουλευτικά υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανώς συγκινημένος, υπογράμμισε ακόμα ότι:

Θα ενισχυθεί η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση.
Σταματάει εδώ η ιδιωτικοποίηση των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, μια απόφαση που η ανακοίνωσή της συνοδεύτηκε από θερμά χειροκροτήματα από εργαζόμενους στο λιμάνι αλλά και από τον εφοπλιστικό χώρο.
Για το θέμα της συμφωνίας με την Cosco ανέφερε ότι η συμφωνία θα γίνει σεβαστή αλλά θα εξαντληθεί κάθε προσπάθεια ώστε να γίνει πιο επωφελής για το δημόσιο συμφέρον.

Θα αντιμετωπιστεί η ανεργία των ναυτικών.
Θα δοθεί βάρος στην ενίσχυση της ναυτοσύνης, την οποία, όπως είπε, κινδυνεύουμε να χάσουμε.

Η τελετή παράδοσης- παραλαβής είχε συγκεντρώσει πολύ κόσμο, από ένστολο και πολιτικό προσωπικό, την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής, εκπροσώπους της ναυτεργασίας και του εφοπλισμού, συνδικαλιστές από μια σειρά σωματεία, όπως των εργαζόμενων στο λιμάνι κ.α., όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην Α’ και Β’ Πειραιά, οι Αντιπεριφερειάρχες Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και Νήσων Τάκης Χατζηπέρος, ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, εκπρόσωποι του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας και πολλοί εκπρόσωποι Μέσων Ενημέρωσης.

Η ώρα έναρξης ήταν προγραμματισμένη για τη 1 το μεσημέρι, ωστόσο η νέα ηγεσία του υπουργείου καθυστέρησε να έρθει- λόγω προηγούμενης παράδοσης και παραλαβής σε άλλο υπουργείο- γεγονός, που προκάλεσε αρκετά σχόλια για την… «ώρα ΣΥΡΙΖΑ».

Τελικά, οι κύριοι Σταθάκης και Δρίτσας έφτασαν λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, οπότε έγινε και η υποδοχή τους από τη μπάντα του Λιμενικού Σώματος αλλά και από πολιτικούς υπαλλήλους.

Ανέβηκαν επάνω και κατευθύνθηκαν στο γραφείο, όπου τους περίμενε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης. Παρέμειναν για λίγη ώρα συζητώντας διάφορα θέματα και στη συνέχεια εξήλθαν όλοι μαζί στο αίθριο σύμφωνα με το εθιμοτυπικό πρωτόκολλο και κάθισαν στην πρώτη σειρά των καθισμάτων ενώ αναγγέλθηκε η έναρξη της τελετής.

Πρώτος πήρε τον λόγο ο κ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος αφού έκανε έναν σύντομο απολογισμό της θητείας του, κάλεσε τη νέα κυβέρνηση να μην διώξει τη Cosco, να μην καταργήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και να μην…. κρατικοποιήσει την ακτοπλοΐα.

Στη συνέχεια μίλησαν οι κύριοι Σταθάκης και Δρίτσας τονίζοντας τα παραπάνω βασικά σημεία και ακολούθησε η καθιερωμένη απονομή αναμνηστικών δώρων στον απερχόμενο υπουργό Ναυτιλίας από τον γενικό γραμματέα Θανάση Μπούσιο και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αθαν. Αθανασόπουλο.

Κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η τελετή και ο κ. Βαρβιτσιώτης παρέμεινε στον χώρο καθώς τον αποχαιρετούσαν λιμενικοί, πολιτικοί υπάλληλοι και ναυτιλιακοί παράγοντες αλλά και οι δύο νέοι υπουργοί, που δέχονταν τις ευχές.

Ομιλία Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Δρίτσας με τη σειρά του τόνισε τα εξής: “Θα σας ζητήσω να κατανοήσετε την συγκίνησή μου, ένας Πειραιώτης από τα γεννοφάσκια του, σε αυτό το όχι μόνο Πειραιώτικο Υπουργείο, Υπουργείο της θάλασσας, αλλά που συνδέεται προφανέστατα με την πόλη μας, με το λιμάνι μας με όλη την πειραιώτικη διαδρομή. Και ταυτόχρονα οι διαδρομές των αγώνων για την ναυτοσύνη για τα δίκαια των εργαζομένων στη θάλασσα, για την πολιτική των ανοιχτών οριζόντων, για την πολιτική της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης, της συναδέλφωσης και στο εσωτερικό της χώρας και διεθνώς όλων των δυνάμεων της εργασίας και της προόδου. Με αυτή τη συγκίνηση καταθέτω την οδύνη μου για τους νεκρούς της τραγωδίας των στελεχών της Ελληνικής Αεροπορίας από το τραγικό συμβάν στην Ισπανία και θέλω να σας καλέσω πέρα από την προβλεπόμενη αναφορά και την τήρηση σιγής ενός λεπτού στη μνήμη τους να στείλουμε μαζί με την οδύνη, την εκτίμησή μας και την συμπαράστασή μας στις οικογένειες και σε όλη την οικογένεια της Ελληνικής Αεροπορίας. Είναι άλλωστε νωπές ακόμα οι μνήμες για μια άλλη οδυνηρή περιπέτεια στην οποία ενεπλάκησαν και άξια ανταποκρίθηκαν τα στελέχη και οι διασώστες του Λιμενικού Σώματος. Αναφέρομαι στην πρόσφατη θαλασσινή τραγωδία στα ανοιχτά των Αδριατικών ακτών.
Κύριε απερχόμενε Υπουργέ, φίλε Γιώργο Σταθάκη νέε Υπουργέ Οικονομίας, Ανάπτυξης, Ναυτιλίας, Τουρισμού, κύριοι Γενικοί Γραμματείς, κύριε Αρχηγέ του Λιμενικού Σώματος, απευθύνομαι προς όλα τα στελέχη, γυναίκες και άντρες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, κυρίες και κύριοι Πολιτικοί Υπάλληλοι, κύριε Αντιπεριφερειάρχα, κ. Περιφερειάρχα Πειραιά και νήσων, κ.κ.Βουλευτές, συνάδελφοι νεοεκλεγέντες και νεοεκλεγείσες, κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας στο χώρο της ναυτιλίας, κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι του χώρου της εργασίας στο χώρο της ναυτιλίας και του παραγωγικού δυναμικού, κυρίες και κύριοι εκπρόσωποι του Τύπου για θέματα της ναυτιλίας, Πειραιώτισσες και Πειραιώτες, φίλες και φίλοι, κυρίες και κύριοι, ελπίζω να μην άφησα τίποτα απ’ έξω από αυτό το δυναμικό που σήμερα με έναν πολύ εντυπωσιακό τρόπο δίνει το παρόν του σε αυτή την τελετή παράδοσης και παραλαβής επικυρώνοντας την μεγάλη σημασία που έχει η καμπή αυτή για την πατρίδα μας, για το έθνος μας, για το λαό μας, για την κοινωνία μας και για την ναυτιλία μας. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την συγκινητική παρουσία σας. Θα είναι δύναμη για τη συνέχεια και θέλω ευθύς εξαρχής να ξεκαθαρίσω ότι αυτό το Υπουργείο, το Υπουργείο της Ναυτιλίας όπως ήδη ο Υπουργός ο κ. Γεώργιος Σταθάκης το ξεκαθάρισε, ως προς την αυτοτέλειά του όχι μόνο αυτό θα ισχύσει αλλά θα ισχύει η απόφαση της νέας κυβέρνησης για τον απόλυτο σεβασμό και την αναβάθμιση στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή και στην αναβάθμιση του Αρχηγείου. Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε και κάποια είναι αναγκαία διότι το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή έχει να παίξει πολύ σπουδαίο ρόλο. Όσο περισσότερο αποκτά την αυτοπεποίθηση και την αυτοτέλεια της δικής του δομής, της δικής του ιεραρχίας και της δικής του ευθύνης απέναντι στους στόχους που αναλαμβάνει.
Θέλω επίσης να αποσαφηνίσω ευθύς εξ αρχής ότι αυτό το Υπουργείο θα είναι ένα Υπουργείο ανοιχτό στον κόσμο της ναυτιλίας, στον κόσμο της θάλασσας, στον κόσμο των δραστηριοτήτων της επιχειρηματικότητας και της εργασίας. Θα είναι ανοιχτό ισότιμα, θα είναι ανοικτό με διαφάνεια, θα είναι ανοικτό χωρίς ιδιαίτερη προνομιακή μεταχείριση κανενός, με απόλυτη δικαιοσύνη, με απόλυτη διαφάνεια, με απόλυτη ισοτιμία και ισονομία έναντι όλων και με σεβασμό σε αυτούς που πραγματικά αφορούν τα θέματα αυτά του Υπουργείου. Πρώτιστο στο μέλημά μας και πρώτη στη σκέψη μας είναι μια λέξη που πολλοί από μας την χρησιμοποιούμε συχνά αλλά που πρέπει να μπει στο κέντρο του προβληματισμού μας: Ελλάδα- ναυτοσύνη. Κινδυνεύει η ναυτοσύνη στη χώρα μας, κινδυνεύει από τις εξελίξεις ο λαός μας να μην χαρακτηρίζεται από αυτό που έχει χαρακτηριστεί επί πολλές δεκαετίες, ως λαός ναυτικός. Εάν δε δούμε ως πρώτιστη υποχρέωση αυτού του Υπουργείου και όλης της κοινότητας που συνδέεται με τη ναυτιλία το ζήτημα της ανεργίας των ναυτικών, τότε δεν μπορούμε να οργανώσουμε και να συγκροτήσουμε καμιά πολιτική πραγματικά παραγωγική, καμιά πολιτική πραγματικά δημιουργική.
Θέλω να κάνω μια αναφορά για την Ελλάδα, για τη χώρα μας, για τα νησιά μας, για τον Πειραιά και για πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπου ο ναυτικός χαρακτήρας του ελληνικού λαού και της ελληνικής κοινωνίας δεν είναι μόνο μια παραγωγική παράδοση είναι μια ιστορική και πολιτισμική παράδοση. Ο Αϊ Νικόλας, η ναυτική λογοτεχνία, οι μεγάλες παραδόσεις, οι μεγάλες δοξασίες, όλα αυτά είναι σύνοικα με τη συγκρότηση όχι μόνο της ψυχοσύνθεσης αλλά και της ιδιαίτερης ταυτότητας του ελληνικού λαού. Είναι αδιανόητο στο όνομα οποιονδήποτε ευρωπαϊκών ή ελληνικών εξελίξεων να υποβαθμιστεί, όπως έχει συμβεί σε μεγάλο βαθμό, ο ναυτικός χαρακτήρας του ελληνικού λαού, της ελληνικής κοινωνίας η ταυτότητα της ναυτοσύνης εκεί λοιπόν είναι το μεγάλο θέμα. Το καμπανάκι που έχει κτυπήσει πολύ καιρό τώρα. Σας καλώ όλους τους παράγοντες της ναυτιλίας σε μια μεγάλη συστράτευση για να σταματήσουμε τη πρωιούσα αποξένωση της ελληνικής κοινωνίας από τη ναυτιλία και τη ναυτοσύνη και αντίθετα να επαναφέρουμε σε τροχιά κίνησης μια δυναμική διαδικασία ενίσχυσης του ναυτικού χαρακτήρα, της ναυτικής ταυτότητας της ελληνικής κοινότητας. Δεν θα μιλήσω προγραμματικά, ήδη ο Γιώργος Σταθάκης αναφέρθηκε επιγραμματικά σε κάποια πολύ σημαντικά θέματα. Στις προγραμματικές δηλώσεις θα δώσουμε με επιμέλεια και με ιεράρχηση τις βασικές μας συντεταγμένες της πολιτικής μας. Περιμένουμε όλους τους φορείς που εμπλέκονται με την ναυτιλία σε μια σταθερή ανοικτή συστηματική συνεργασία. Δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί, δεν θα υπάρξουν αυθαιρεσίες είναι αναγκαία η συμμετοχή όλων.
Θέλω πριν κλείσω αυτό το χαιρετισμό μου να κάνω κάποιες συγκεκριμένες αναφορές σε πολύ χρήσιμα ζητήματα. Όλη η ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και όλη η πειραϊκή κοινότητα και η αυτοδιοίκηση και ο χώρος της εργασίας αλλά και όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είδαν με πολύ μεγάλη επιφύλαξη ή με και πολύ μεγάλο αρνητισμό και διαφωνία την εξέλιξη για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ σε ιδιώτες, και εναντιώθηκαν σε αυτό. Έχει καταγραφεί αυτό στην ελληνική κοινωνία. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την άποψη, την κατατιθέμενη άποψη και τεκμηριωμένη άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας όχι μόνο των πολιτών αλλά και όλων των φορέων που εμπλέκονται με τη ναυτιλία στον Πειραιά και σε όλη την Ελλάδα. Οι Οργανισμοί Λιμένα Θεσσαλονίκης και Λιμένα Πειραιά πρέπει να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, γιατί αυτό πραγματικά μπορεί να αποτελέσει τη βάση και την προϋπόθεση για μία παραγωγική ανασυγκρότηση επωφελεία και της χώρας μας και του λαού μας και της κοινωνίας μας και της εθνικής οικονομίας. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε πολύ σοβαρές δυνατότητες συνεργασιών και αξιοποίησης πολλαπλών προτάσεων συζητήσεων και από αύριο κιόλας αυτή την πορεία.
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι αυτή η κυβέρνηση όπως είπε και ο Γιώργος Σταθάκης δεν έρχεται για να δημιουργήσει προβλήματα, έρχεται για να λύσει προβλήματα. Καθετί που έχει εγκατασταθεί με συμβάσεις στη χώρα μας δεν μπορεί παρά να είναι καταρχήν σεβαστό. Ιδιαίτερα για τα ζητήματα που αφορούν στην με πολλές κριτικές από την πλευρά μας και εναντιώσεις συμφωνημένη παραχώρηση του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά στην εταιρεία κινεζικών συμφερόντων COSCO. Εμείς θέλουμε να πούμε ότι σεβόμαστε τις συμβατικές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει το ελληνικό κράτος. Έχουμε την άποψή μας για τις επενδύσεις και τις συμβάσεις. Η άποψή μας είναι ότι πρέπει να κυριαρχεί το δημόσιο συμφέρον, πρέπει κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται πρωτίστως στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας και με αυτό το κριτήριο πορευόμαστε. Το πρώτιστο ζήτημα είναι ότι για μας τέτοιου είδους κεντρικού και στρατηγικού χαρακτήρα συμφωνίες εντάσσονται στο στόχο αναβάθμισης των διακρατικών συμφωνιών, των σχέσεων της χώρας μας με κάθε χώρα πέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιδιώκουμε συστηματική αναβάθμιση των σχέσεών μας με την Κίνα, όπως και με άλλες χώρες στην κατεύθυνση προώθησης λύσεων και συμφωνιών αμοιβαίου συμφέροντος.
Ανοιχτοί ορίζοντες λοιπόν για τη νέα κυβέρνηση η αναβάθμιση των σχέσεων και με το κινέζικο κράτος και τον κινέζικο λαό, την κινέζικη οικονομία, αλλά και όχι μόνο, αλλά και με πολλές άλλες χώρες. Αυτό είναι σήμερα το απολύτως αναγκαίο. Να σταλούν μηνύματα και θέλω να βεβαιώσω ότι με αυτή την κυβέρνηση και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, και το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου μπορούν να είναι βέβαιοι ότι δεν θα αιφνιδιαστούν ποτέ. Δεν θα αντιμετωπίσουν αυθαίρετες επιλογές. Θα μπορούν να είναι βέβαιοι ότι η αξιοκρατία, η διαφάνεια και η ιεράρχηση των αναγκών θα γίνεται πάντα σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες ανάγκες προσωπικές και οικογενειακές που αντιμετωπίζουν και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και αλλά και το πολιτικό προσωπικό. Στηριζόμαστε στο ανθρώπινο δυναμικό, δεν θεωρούμε το ανθρώπινο δυναμικό αναλώσιμο, αντίθετα θεωρούμε το ανθρώπινο δυναμικό πρώτη παραγωγική πτυχή της χώρας μας και πάνω σε αυτή στηρίζουμε και την παραγωγική ανασυγκρότηση αναβάθμιση και της κοινωνίας και της οικονομίας.
Με αυτές τις σκέψεις καταλήγω ότι για μας για όλη μας την πολιτική η ναυτιλία θα αποτελέσει όπως μπορεί και της αξίζει τον κύριο πυλώνα της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας μας. Η λέξη κλειδί για όλη αυτή την προσπάθεια να είναι μία: η δημοκρατία, και με αυτήν την κατεύθυνση θέλω να πιστεύω ότι μία νέα μέρα ξεκινά για τον τόπο μας, για την πόλη μας, για τον Πειραιά, για τη ναυτιλία, για τη χώρα μας, μια εποχή αξιοπρέπειας, εμπιστοσύνης στις δυνάμεις μας, αξιοποίησης των συνδεκτικών πλεονεκτημάτων που έχει ο λαός μας η κοινωνία μας και η χώρα μας. Μια δυνατότητα πραγματικά να βγούμε από την κρίση να βγούμε από αυτές τις οδύνες της τελευταίας πενταετίας, όχι μόνο νικητές αλλά και πραγματικά αλλαγμένοι επί τω βελτίω σε σχέση με νοσηρότητες που παρουσίασε και η κοινωνία αλλά και το πολιτικό σύστημα τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα είναι η ώρα για μια μεγάλη αναγέννηση σε αυτόν τον τόπο. Η ναυτιλία ανθεί μπροστά σε αυτή την προσπάθεια”.
Auto Scroll Stop Scroll